پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397
خانه / گوناگون / بستنی میوه ای را چگونه درست کنیم

بستنی میوه ای را چگونه درست کنیم

بستنی میوه ای یکی از خوشمزه ترین بستنی است که تا حالا دیدید قبلا فقط بستنی ها کاکائویی بود و امروزه همه چی هست از قبیل پسته ای، وانیلی و… ما طرز تهیه  بستنی میوه ای را برای شما گذاشته ایم

بستنی میوه ای

بستنی میوه ای

سایر نکات برای تهیه بستنی میوه ای :

این بستنی را می توانید هم داخل نان بستنی بریزید هم به صورت معمولی سرو كنید.

در صورتی که میوه مورد استفاده تان شیرین است، دو قاشق سوپخوری از مقدار شکر کم کنید. چون اگر مقدار شکر زیاد باشد، عمل انجماد بستنی به خوبی انجام نمی شود.دقت کنید زمانی که بستنی در فریزر است یخ نزند، بلکه فقط سفت شود و مجدداً آن را زده، به این صورت هر چقدر در فریزر بماند دیگر یخ نخواهد زد.می توانید برای درست کردن بستنی از دستگـاه بستنی ساز استفـاده کنید. در این صورت نیازی به هر دو تا سه ساعت یک بار زدن نیست.

فواید مهم بستنی

شیر به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده بستنی، فواید بسیاری دارد. شیر مهم‌ترین منبع کلسیم است هر لیوان شیر ۲۵۰ میلی لیتر حدود ۳۱۵ میلی گرم کلسیم دارد که ۳۰ درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند.همانند شیر، بستنی منبع غنی از ویتامین است؛ ویتامین‌هایی که بدون آن‌ها رشد و سلامتی انسان دچار اختلال می‌شود. بستنی منبع عالی از ویتامین A، منبع خوبی برای ویتامین‌های B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، B3 (نیاسین) و ویتامین E می‌باشد. در بستنی میوه‌ای ویتامین C نیز موجود است.

بستنی سالم نه تنها قسمتی از انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند، بلکه ویتامین‌های ضروری و مفید را نیز به بدن می‌رساند.اگر بستنی بدون افزودنی‌های غیرمجاز رنگی و از نوع پاستوریزه باشد، به دلیل آنکه حاوی مواد لبنی است، تأمین کننده کلسیم بدن است.

توصیه می‌شود بستنی در رژیم غذایی روزانه کودکان، به ویژه گروهی که به اندازه کافی شیر مصرف نمی‌کنند، قرار گیرد.
هم‌چنین بستنی یکی از عالی‌ترین منابع انرژی می‌باشد که ۳- ۲ برابر شیر چربی دارد و بیش‌تر از نصف مواد جامد آن قند(ساکارزو لاکتوز) است؛ بنابراین انرژی بالایی دارد.

مواد جامد بدون چربی شامل پروتئین، قند و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و فسفر بوده که برای رشد و سلامت انسان ضروری است.بستنی به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا، برای کودکان و افراد لاغری که می خواهند چاق شوند، خوراکی مفیدی است.در برخی موارد از جمله پس از جراحی لوزه، مصرف غذاهای سرد، مرطوب با طعم ملایم و دارای قوام نرم (از جمله بستنی) در روزهای اول برای بیمار آسان‌تر بوده و از ایجاد خونریزی‌های بعد از عمل پیشگیری می‌کند.

بستنی میوه ای

نکته مهم در مورد بستنی

البته این ماده دلنشین و خنک در کنار این فوایدی که دارد یک نیمه تلخ و تاریک نیز دارد که باید به آن هم اشاره کنیم و از مضرات آن نیز با خبر باشیم.بسياري از مردم تصور مي‌كنند كه بستني مي‌تواند به عنوان يك ماده لبني مناسب مثلا جايگزين شير يا ماست محسوب شود و حتي افراط در خوردن آن نيز ايرادي ندارد.

اين در حالي است كه علاوه بر مقدار زيادي شيرين كننده‌هاي طبيعي يا شيميايي، خوردن حتي يك قاشق بستني مقدار زيادي چربي اشباع شده (حيواني) وارد بدن مي‌كند كه اغلب به اندازه نيمي از كل چربي اشباعي است كه در روز بايد خورده شود، است.

مصرف چربي اشباع زياد موجب چاقي، بيماري‌هاي قلبي-عروقي و ديگر بيماري‌هاي خطرناك مشابه مي‌شود.بستني از جمله غذاهايي است كه در برخي افراد موجب حمله ميگرني مي‌شود. اين غذاها بر روي آزاد شدن سروتونين و نوراپي نفرين اثر كرده و موجب انبساط يا انقباض عروق مي‌شوند.

گرداورنده: وبلاگ مای بی بی اسکین

درباره ی آقای خواجه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *