سه شنبه 4 اردیبهشت 1397
خانه / سلامت / درمان آسم با ورزش کردن روزانه

درمان آسم با ورزش کردن روزانه

درمان آسم

درمان آسم با ورزشهای سبک

یکی از بهترین راه درمانآسم را به شما معرفی میکنیم که مطمعنم خیلی از آن استقبال میکنید بهترین راه درمان ورزش است که در پایین برای شما شرح داده ایم

راهای درمان آسم خیلی ساده است و یکی از بهترین درمان آن ورزش کردن مناسب است و اکثرا افرادی که مبتلا به آسم هستند از ورزش کردن روزانه میترسند این یک اشتباه است که آنها ورزش کردن را پشت سر بگذارند و کاری انجام ندهند بی تحرکی یکی از عامل نابودی بدن است

ورزش برای مبتلایان به آسم می تواند یک چالش محسوب شود چون برخی از فعالیت های ورزشی سبب تشدید علائم آسم مانند خس خس، سرفه، تنگی نفس و … می شوند.در برخی افراد هم این علائم تنها هنگام انجام ورزش رخ می دهد که به آن آسم ناشی از ورزش می گویند.

 بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم هنوز قادر به رقابت های ورزشی هستند. مهم این است که بتوانید این بیماری را تحت کنترل خود بگیرید و قبل از شروع اولین قدم برای ورزش قادر باشید از علائم احتمالی پیشگیری کنید.

ورزشهای مناسب برای افراد مبتلا به آسم

شنا:

یکی از ورزش های مناسب و سبک برای افزایش قدرت تنفسی بیماران آسمی، شنا است. در این ورزش یادگیری نفس گیری از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شنا می کنید، از تمام عضلات بدن تان و بویژه قفسه سینه استفاده می شود که برای شما مفید خواهد بود. البته بهتر است با پزشک خود در مورد انجام این ورزش مشورت کنید.

یوگا:

یک راه عالی برای کمک به تنفس بهتر است ضمن این که منجر به باز شدن قفسه سینه، افزایش انعطاف پذیری و تقویت عضلات اطراف ریه ها می شود. تحقیقات نشان می دهد که انجام تکنیک های تنفسی یوگا به طور منظم باعث عملکرد بهبود عملکرد ریه در بزرگسالان فاقد آسم نیز می شود.

پیاده روی ساده: راه رفتن یکی از بهترین فعالیت ها برای کمک به مدیریت آسم است و منجر به بهبود ظرفیت ریه ها می شود. هدف یک پیاده روی 30 دقیقه ای برای 5 روز در هفته است.

دوچرخه سواری:

برای شما اگر مبتلا به آسم هستید مفید است. می توانید از دوچرخه ثابت در منزل نیز استفاده کنید و البته باید مراقبت باشید که زیاد خسته نشوید. پیمودن مسیرهای سربالایی نیز توصیه نمی شود و بهتر است این ورزش را با مسیرهای کوتاه آغاز کنید. دوچرخه سواری منجر به تقویت عضلات و بهبود شرایط بدنی بعلاوه افزایش قدرت تنفس می شود.به یاد داشته باشید:

چند نکته

همیشه داروهای استنشاقی را هنگام ورزش باید به همراه داشته باشید.انجام ورزش در روزهایی که هوا آلوده است، اکیدا ممنوع خواهد بود.در صورت سرد بودن هوا از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و آن را به دور بینی و دهان خود ببندید تا احتمال حملات آسم کاهش یابد.

ورزش هایی را انتخاب کنید که نیاز به انرژی کمتر دارند و می توانید دوره های استراحت داشته باشید.در صورت بروز خس خس سینه و تنگی نفس به همراه سرفه ورزش را فورا متوقف کنید.در صورت تنگی نفس شدید به دنبال فوریت های پزشکی باشید.

ورزش های نامناسب برای افراد مبتلا به آسم
از ورزش کردن در مکان هایی که احتمال بروز آلرژی را بالا می برند و همچنین از ورزش های خشن بپرهیزید.به همین دلیل ورزش هایی مانند اسب سواری، راگبی، بسکتبال، فوتبال و غیره برای شما توصیه نمی شود.

تنها ورزشی که برای افراد مبتلا به آسم مطلقا ممنوع است، غواصی در زیر آب است، به خاطر اینکه کپسول های اکسیژن حاوی ترکیبات آلرژی زایی هستند. علاوه بر این اگر دچار حمله آسم شوید، در زیر آب امکان مصرف داروهایتان نخواهد بود و آمدن به سطح آب مشکل است. در نتیجه این ورزش برای شما خطرات زیادی به همراه دارد و باید از آن بپرهیزید.

چند توصیه ورزشی
– حواستان به شرایط آب و هوایی از قبیل رطوبت، مه، سرما، ارتفاع و غیره باشد.

– در محیط هایی که گرد و غبار دارند و باعث ایجاد آلرژی می شوند، ورزش نکنید.

– در شرایط آلودگی هوا ورزش نکنید.

– قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید.

– قبل از ورزش، بدن تان را گرم کنید.

– هر ورزشی را به تدریج آغاز کنید.

– از طریق بینی نفس بکشید.

– ورزش تان را مناسب با شرایط بدنی تان انتخاب کنید.

– حتما داروهایتان را در دسترس قرار دهید تا موقع حملات احتمالی آسم مصرف کنید.

– اگر می خواهید دویدن را شروع کنید، در جلسه ی اول فقط 5 دقیقه دوی آهسته داشته باشید. در جلسات بعدی می توانید ده دقیقه بدوید و زمانی که احساس کردید آمادگی بدن تان بالا رفته است، این مدت را افزایش دهید. هیچگاه به خودتان فشار نیاورید.

– از طریق بینی نفس عمیق بکشید و بازدم را از راه دهان (در دو نوبت) انجام دهید.

– تنفس تان را با حرکات تان تنظیم کنید.

– اگر به تازگی دچار حمله ی آسم شده اید، از ورزش کردن بپرهیزید.

 

گردآورنده: وبلاگبی بی اسکین

درباره ی آقای خواجه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *