یکشنبه 6 اسفند 1396
خانه / سلامت / ورزش کنید و سالم بمانید

ورزش کنید و سالم بمانید

ورزش و سلامتی

طریقه سالم ماندن بدن و درمان کمر درد

با ورزش کردن سالم بمانیم  یکی از بهترین راه نابودی  کمر درد و   زانو درد و درد های مفصلی ورزش کردن است پس از همین امروز شروع کنیم

تاثیرات ضد التهابی ورزش

در این مطالعه 47 نفر به مدت 20 دقیقه روی تردمیل با سرعت بالا حرکت کردند و قبل و بعد از آن نمونه خون از آن ها گرفته شد.محققان دریافتند این مقدار ورزش نشانگرهای التهاب در بدن را کاهش می دهد و به طور خاص جلسه تمرین 20 دقیقه ای منجر به کاهش 5 درصدی تعداد سلول های ایمنی که پروتئینی به نام TNF می سازند، شد. این پروتئین در پاسخ به درگیری التهابی بدن تولید می شود.(یعنی درگیری بدن با التهاب کم شده است که میزان این پروتئین هم کاهش یافته است)

به گفته محقق این پژوهش سوزی هونگ Suzi Hong, محقق پزشکی و روانپزشکی خانواده در انشگاه کالیفرنیا ” هر بار که ورزش می کنیم، در بسیاری از سطوح به نفع بدنمان عمل کرده ایم، که شامل سطح سلول های ایمنی هم می شود، مزایای ضد التهابی ورزش برای محققان شناخته شده است، ولی فهمیدن چگونگی این فرایند کلیدی برای رسیدن به حداکثر مزایای سلامتی ورزش برای بدن خواهد شد. “

کاهش التهاب در بدن, فقط با 20 دقیقه پیاده روی روزانه

مطالعه جدید نشان داد که ورزش از یک طرف می تواند روی بدن اثر ضد التهابی داشته باشد. به گفته محققان اولا، هورمون های تولید شده هنگام ورزش، مثل اپی نفرین epinephrine و نور اپی نفرین norepinephrine، گیرنده ای به نام گیرنده beta-2 adrenergic را فعال می کند. این گیرنده ها در بسیاری از سلول ها از جمله سلول های ایمنی وجود دارند، و این فعالسازی باعث ایجاد تغییرات در پاسخ سیستم ایمنی بدن می شود که شامل کاهش سلول های تولید کننده TNF (پروتئین در پاسخ به درگیری التهابی بدن تولید می شود) می گردد.

به گفته هونگ ” دانستن مجموعه مکانیسم تنظیم حرکت پروتئین های التهابی ممکن است به توسعه درمان های جدید برای افرادی که به بیماری های مزمن التهابی دچار شده اند، بیانجامد. از جمله نزدیک به 25 میلیون آمریکایی که از بیماری های خود ایمنی رنج می برند.

پژوهشگران همچنین تاکید کردند که بر اساس یافته ها برای تجربه تاثیرات ضد التهابی ورزش نیازی نیست یک تمرین ورزشی همه جانبه داشته باشید. به گفته هونگ ” 20 – 30 دقیقه ورزش متوسط شامل راه رفتن سریع کافی به نظر می رسد. ورزش کردن با سرعت بالا در طولانی مدت می تواند برای افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن التهابی هستند مفید واقع شود. ضمن این که از نظر فیزیکی هم مزایای بسیار زیادی دارد. “

آموزش روش صحيح نرمشها جهت درمان کمردرد

1_ پياده روي و دويدن آرام: پياده روي باعث کاهش وزن مي شود و ميتوان گفت بهترين ورزش جهت کم کردن وزن ، پياده روي يا دويدن آرام مي باشد پياده روي علاوه بر کاهش وزن باعث پيشگيري از گسترش پوکي استخوان مي شود
پياده روي در فضاي باز و محيطي آرام و نشاط بخش باعث درمان افسردگي و ناراحتي رواني و کمردرد هاي حاصل از اين ناراحتي مي شود

روش انجام:پياده روي را از مقدار کم ( پنج دقيقه در روز) شروع کرده و اندک اندک آن را زياد کنيد و به نيم ساعت در روز برسانيد.مقدار پياده روي براي کاهش وزن بايد از 20 دقيقه بيشتر باشد.

پياده روي بايد با سرعتي متوسط انجام گيرد براي بدست آوردن سرعت پياده روي بايد از ضربان قلب استفاده کنيد، براي اين کار نبض خود را رد حين پياده روي بشماريد سپس با استفاده از فرمول زير سرعت پياده روي را بدست آوريد.(تعداد نبض در يک دقيقه در حالت پياده روي = سن _180) اگر نبض شما کمتر مي زند ، سرعت خود را بالا ببريد و اگر نبض شما سريعتر مي زند ،بايد سرعت پياده روي را کمتر کنيد.

2_ شنا و انجام حرکات در آب:شنا يکي از ورزشهاي مفيد براي بسياري از کمردردها مي باشد فشار آب روي عضلات بدن باعث قوي و مستحکم شدن آنها مي شود آب باعث کاهش وزن بدن مي گردد و فشار وارد بر ستون فقرات کم مي شود از طرفي آب در برابر حرکات بدن مقاومت مي کند و انجام حرکات نياز به قدرت بيشتري دارند.

روش انجام:ابتدا به طور آرام وارد قسمت کم عمق استخر شويد و از شيرجه زدن و جهش در آب خودداري کنيد سپس به طور آرام در آب قدم بزنيد بعد به طرف پشت و از سمت چپ و راست در آب قدم بزنيد و بعد از آن سعي کنيد از جلو و سپس از پشت روي آب دراز بکشيد.

3_ انجام حرکات روي صندلي

حرکت اول:روي صندلي بنشينيد و بدن را به سمت جلو خم کنيد هنگام خم شدن به سمت جلو عضلات خود را راحت قرار دهيد و شانه ها را به سمت جلو آزاد کنيد و اجازه دهيد دستان شما به طرف پايين کشيده شوند 5 ثانيه در اين حالت قرار بگيريد ، سپس به حالت اول بر گرديد و 5 ثانيه صبر کنيد ، اين حرکت را سه بار تکرار کنيد

گردآوری: وبلاگ بی بی اسکین

درباره ی آقای خواجه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *